Sunday 27 March 2011

Sharing Is Caring....

Ilmu itu penting sebelum menceburkan diri dalam bidang perwalitan..

gambar hiasan

Semalam ketika saya sedang lepak di rumah kedengaran sebuah rumah motosikal memasuki perkarangan umah mertua saya..diamati betul-betul orangnya tidak saya kenali...saya pon keluar berjumpa dengannya dan beliau memperkenalkan dirinya sebagai encik S..dia memberitahu tujuannya datang ke rumah saya adalah kerana tertarik dengan BH yang berada di sebelah rumah mak mertua saya (bh saya lah tue)...huhu..dia seperti terpegun melihat banyak betul sang walit keluar-masuk melalui enterance hole...akhirnya dia membuka bicara...Encik S ini mempunyai sebuah BH yang daripada rumah kayu yang telah direnovatenya menjadi BH di Jeniang Kedah...bhnya berusi 5 bulan dan sehingga kini tiada seekor pon sudi menginap bhnya walaupun setiap hari ratusan sang walit mengelilingi bhnya...beliau meminta pendapat saya...saya bertanya kepadanya di mana beliau mendapat suara tersebut..beliau berkata di internet dengan harga RM 500...apabila ditanya nama suara yang dibelinya tersebut beliau memberitahu tidak tahu kerana beliau terus pasang di Amplifier sejurus dapat sahaj suara tersebut...saya memberiakn pendapat seperti ini..."encik balik rumah dulu dan tengok dulu suara yang dibeli tersebut namnya apa..jika namanya duress sound maka sudah tentu sang walit ini akan datang banyak mengelilingi BH tetapi tidak akan memasuki dan tidur dalam bhnya"..beliau seperti baru mendapat ilmu yang baru...apabila saya memberitahunya bahawa saya menjual suara RM 500 4 jenis suara beliau terus berminat dan membelinya....beliau berjanji akan try suara tersebut dan memberitahu kemajuannya...dan jika tidak menjadi juga maka saya sendiri akan turun membantu encik S ini...emr..bila lagi kita hendak membantu kaum bumi seperti kita kan..takkan kita hendak melihat kaum kita yang sudah menghabiskan RM 15 ribu ringgit mngrenovate rumah kg menjadi BH dan disebabkan kurangnya ilmu maka akan menjadi kegagalan...ini yang dikatakan..malu bertanya sesat jalan...

buatlah research dahulu jika anda ingin ceburi bidang ilmu...jenis-jenis suara juga penting...janganlah anda terpengaruh dalam youtube dengan ratusan sang walit datang ke BHnya sedangkan anda tidak tahu jenis suara yang diaminkan akhirnya anda sendiri tertipu...setiap suara walit yang dijual mampu memberikan peranan masing-masing seperti suara test lokasi dan suara panggilan walit menginap...anda sendiri perlu bijak memilih...janganlah membeli tanpa bertanya...fikir-fikirkanlah..

swiftlets-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com

No comments:

Post a Comment