Sunday 3 July 2011

Khabar Gembira Dari Penang

Sharing is Caring....sinar harapan kini kembali menyinari

Petang tadi saya telah berjumpa dengan seorang sahabat yang telah menceburi bidang perwalitan ini dari Penang...Alhamdulillah setelah temujanji berjaya dibuat kami telah berjumpa di Sungai Dua..pertemuan kali ini dibuat kerana sahabat ini ingin membeli koleksi suara burung walit yang saya ada...untuk pengetahuan juga sebelum ini sahabat ini telah membeli suara burung walit dengan saya juga iaitu baby king dan black cloud..Alhamdulillah perkembangan positif suara tersebut telah memberikan harapan yang tinggi dan akhirnya beliau bersetuju membeli semua koleksi saya tersebut...

apa yang mengembirakan hati saya ialah apabila beliau mengatakan bahawa sebelum ini perkembangan sarang burung walitnya tidak berkembang setelah rumah burungnya diserang oleh burung hantu dengan habis semuanya dimakannya..setelah itu alhamdulillah blog ini telah menemukan kami dan beliau mencuba koleksi baby king dan black cloud saya...alhamdulillah kini rumah burungnya kembali menunjukkan tanda yang positif dan dengar kata kira-kira lebih 20 biji sarang kini telah ada dalam bhnya...Alhamdulillah...

Perkara kedua yang mengembirakan saya juga ialah sahabat itu juga telah memberikan suara tersebut pada sahabatnya yang telah mempunyai rumah burung walit yang diusahakannya selama 4 tahun dan HANYA mempunyai 4 sarang sahaja...Alhamdulillah apabila sahabatnya memakai suara tersebut dalam tempoh sebulan sahaja perkembangan bhnya semakin baik apabila telah ada beberapa nesting mark yang baru...alhamdulillah nampaknya usaha saya membantu dengan cara ini juga berjaya mewujudkan kembali sinar harapan kepada mereka...saya berharap mereka mendapat hasil sarang burung walit ini dengan cepat...marilah kita sama-sama mendoakan kejayaan mereka ini kembali berterusan...sharing is caring...layan je...(sory tak sempat pula ambil gambar tadi..hehee)

swiftlets-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com
phone : 012-5328332

2 comments:

  1. brp harga tuan jual suara tu? saya dah ada sarang walit tp agak slow. kalau boleh, nak juga cuba....

    zamri04 at gmail.com

    ReplyDelete
  2. Tuan boleh mesej saya atau call atau email saya je terus k..lg detail y boleh ceritakan..012-5328332..shidey_zone@yahoo.com

    ReplyDelete