Sunday 12 February 2012

Kenapa LMB BH ini kecil...

Faktor lokasi juga menentu dalam membuat keputusan..

gambar ini sempat saya ambil ketika saya sedang makan di sebuah restoran di kawasan pumpong..ketika sedang makan terdengar sahut-sahut suara panggilan luar dari rumah burung...maka selesai sahaj makan saya pon tercari-cari akan punca suara tersebut..akhirnya saya menjumpainya iaitu datangnya dari sebuah bh rumah kedai dengan lubang masuk cara monkey house...

saya snapkan gambar tersebut untuk tontonan kita..apa yang menarik tentang bh ini ialah lubang masuknya yang kecil tetapi dibuat dengan perkiraan yang tepat iaitu kira-kira 1 kaki setengah dari bumbung monkey house tersebut...saiz tersebut memadai kerana ianya tidak terlalu tinggi dari dari kawasan roving room yang disukai oleh walit...tapi kenapa lubang masuknya kecil...pada pendapat saya ownernya membuat kecil kerana faktor bh tersebut yang agak rendah dan berada dibelakang kedai yang mana memudahkan orang memasuki bhnya pada waktu malam..ye lah kalau buat lubang masuk 2 kaki x 2 kaki maka sudah tentu akan ada manusia memasuki bh ini pada malamnya sama ada untuk mencuri sarang burung atau untuk mencuri amplifier atau ingin merosakkan bh ini...jadi faktor lokasi juga sangat memainkan peranan dalam membuat keputusan..

hasil bh ini...entah lah..may be tuannya yang tahu..tapi lokasinya yang berdepan dengan sungai kedah sangat menarik sekali..apapun harap bh ini juga akan berjaya kelak

swiftlets-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com
phone : 012-5328332

No comments:

Post a Comment