Tuesday 15 February 2011

Bird Shit (Tahi Burung Walit) : Can Tell U Everything

Panggilan Telefon Dari Seorang Sahabat...

Dalam 3 hari lepas (ketika di Langkawi) saya menerima panggilan telefon dari seorang sahabat yang berada di Selatan tanah air..nasib baik dia call tu masa tengah berehat di bilik..walaupun tak larat dengan jadual yang padat ketika berkursus saya menjawab jugak panggilan telefonnya...sahabat tersebut memberitahu bahawa beliau sudah mempunyai BH yang baru berusia 2 bulan ukuran 20x40 2 tingkat yang dibinanya sendiri...beliau bertanyakan kepada saya bagaimana hendak tahu sama ada sang walit ini telah tidur bermalam dalam BHnya tanpa menggunakan pemasangan CCTV?...saya bertanya kepadanya  takkan tak tau langsung kot basic maklumat swiftlet ini...dia kata tau jugak tapi tak pasti...em akhirnya saya menyuruhnya mencari dan membaca dulu maklumat dan buku-buku tetang ilmu sang walit ini...do n dont's tentangnya..buat kajian try n eror sendiri dan bermacam2 lagi..(esok saya akan pos buku ilmu perwalitan ini kepadanya tetapi jika dia masukkan duitlah)....heheehe..berbalik kepada soalannya tadi....saya bertanyakan kepadanya ade tak tanda-tanda tahi burung dalam BHnya...dia menjawabnya cmne nk tahu tahi burung sang walit ini...tapi katanya dilantai BHnya bersih je..tiada tanda-tanda kotor tahi burung pon...jadi jawapan saya senang sahaja...maknanya tiada langsunglah sang walit ini tidur dan bermalam dalam BHnya....dia bertanya lagi macam2..fenin gk saya...hehehe..apapun sharing is caring kan...hehehehe..perbualan kami mengambil masa kira-kira 15 minit jugak dan saya terpaksa memutuskannya kerana ade asigment kursus yang terpaksa dilakukan....buat sahabat di Selatan tanah air tu..bersabarlah dan lakukanlah minor renovation or tukar suara luar atau suara dalam yang lain jika 3-4 bulan BH anda masih lagi tidak dihuni sang walit ini..di sini saya kongsikan sedikit gambar berkaitan bird shit (tahi burung sang walit) ini...layan je...anda buat anda dapat...



















swiftlet-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com

1 comment:

  1. Salam bro,nak tanya sikit,kenapa setiap kali cleaning,tahi burung tu putih,sedangkan biasanya tahi hitam

    ReplyDelete