Monday 7 February 2011

What Do You Think About This Picture???

Something Wrong or Something New Idea??????

Lokasinya : Sungai Baru, Gunong, Kedah

Rasanya milik Bumiputera..dibina di atas tanah sawah...menggunakan bata ringan..

Ketika melalui jalan tersebut anda akan terpandang semua Bh yang tersergam indah dari tepi jalan sahaja..sewaktu saya melalui jalan tersebut kira-kira jam 4.30 petang menampakkan banyak burung yang berterbangan di atasnya...tetapi sayang..saya tidak nampk seekor pon burung yang memasuki BH tersebut...kenapa ek..em, may be lubang masuknya yang terlalu kecil menyukarkan sang walit ini untuk memasukinya...kalau ada yang berjaya masuk mungkin pula sukar untuk keluar dari BH itu dan akhirnya mati di lantai..entahlah..ini merupakan persepsi saya sahaja k...tetapi jika BH ini berjaya dan saya silap sory lah k...nnti saya akan lihat lagi di BH ini bagaimana sang walit ini memasuki BH ini...mungkin ketika itu saya memandu terlalu laju kot(hakikatnya tengah berhenti kira-kira 10 minit untuk ke kedai)..apapun tuan punya BH itu yang lebih mengetahui...inilah yang dikatakan ilmu itu penting...jangan malu bertanya...jangan sesekali membuat keputusan dan mempercayai seseorang consultan jika anda tidak yakin dan anda sendiri tidak membuat kajian terlebih dahulu do n donts abaout swiftlet farming...entahlah..tuannya yang lebih mengetahui...anda buat...anda dapatlah kan...jika silap soryy...hehehheheh...layan je...

swiftlet-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com

No comments:

Post a Comment