Monday 17 October 2011

Khabar Gembira Sahabat Dari Mukah, Sarawak

mesej ini diterima  pada 17.10.2011 (8.19 AM)

Pagi ni saya dikejutkan dengan meseg dari seorang sahabt perwalitan dari negeri sarawak..meseg yang dihantarnya kepada saya pada pukul 8.19 minit pagi..awal betul...rasanya di Sarawak dah tengah hari ketika ini...heheeh..tetapi apa yang penting isi mesegnya yang telah dihantar kepada saya berbunyi begini :

"salam bro, fulamak...tahniah, blog emakain cantek....oh ya...nak maklumkan bahawa bh dah mula bersarang. Hanya belum ada kesempatan nak hantar bukti kepada bro...Alhamdulillah, terima kasih banyak-banyak di atas perkongsian ilmu yang bro berikan..."

Alhamdulillah, seorang lagi sahabat yang dapat saya bantu dengan sedikit sahaja ilmu di dada ini...untuk makluman juga kami telah lama bertukar pandangan dan ilmu perwalitan ini hanya melalui meseg sahaja...dan saya banyak berkongsi ilmu dan memberikan pandangan berdasarkan pengalaman saya yang kecil ini sahaja...ternyata apa yang saya cadangkan banyak yang telah beliau buat...ternyata hasilnya kini mula kelihatan..ternayata usaha yang dibuatnya selama ini membuahkan hasil..

beliau juga telah memakai suara set super dari koleksi saya iaitu marvelous cloud, black cloud, thunder dan baby king...ternyata suara tersebut berjaya memikat sang walit dari kepulauan borneo sana..

apa yang penting nasihat saya jika telah ada tanda-tanda burung akan bersarang maka janganlah sering diganggu bh ketika ini..hal ini untuk memberikan masa yang panjang dan suasana yang selesa untuk walit bersarang...jika kita sering menganggunya maka bimbang kelak sang walit ini akan lari terus dan akan bersarang di bh jiran di sebelah yang lebih aman...berusahalah, kemudian beramal dan akhirnya baru bertawakkal....layan je k...

swiftlets-zone 4 all
email me : shidey_zone@yahoo.com
phone : 012-5328332

No comments:

Post a Comment